Sprzedaż wierzytelności M-Faktor.pl
Data dodania: 28 11 2016
Odwiedziny robotów:
Reklama
Faktoring oznacza sposób finansowania przedsiębiorstwa, którego cechą jest oparcie się głównie o należności handlowe, a w mniejszym stopniu o wiarygodność kredytową przedsiębiorcy. Faktoring umożliwia uzyskanie finansowania na podstawie należności handlowych, które wynikają z faktur. Na ogół finansowane jest od 85% do 90% faktury brutto.
Faktoring możemy podzielić na faktoring pełny i niepełny. Celem faktoringu pełnego (faktoringu bez regresu) jest przejęcie przez faktora ryzyka niewypłacalności kontrahentów objętych umową faktoringu. Umożliwia to ubezpieczenie należności przez samego faktora, bądź wykorzystanie polisy ubezpieczenia należności zawartej przez przedsiębiorcę z ubezpieczycielem. Klient firmy faktoringowej w momencie podpisania umowy faktoringu pełnego pozbywa się ryzyka braku zapłaty przez odbiorców za towar lub usługę.
Faktoring niepełny (faktoring z regresem) polega na wykupie przez faktora należności bez przejęcia ryzyka niewypłacalności odbiorców swojego klienta. Klient jest odpowiedzialny za wypłacalność kontrahentów. W razie braku płatności ze strony odbiorcy klient musi zwrócić faktorowi kwoty zaliczki wypłaconej z tytułu wykupu należności.
Aby zdecydować, który faktoring wybrać powinien należy wziąć pod uwagę m.in.: doświadczenia firmy we współpracy z odbiorcami, znajomość branży i rynków zbytu, kraj pochodzenia kontrahentów, a także podejście firmy do ryzyka i skłonność do ponoszenia dodatkowych kosztów.